Visumförlängning i Thailand

13 Nov

Irriterande nog har immigration office här i Bangkok flyttat. Från att ha legat i Silom supernära oss tyckte myndigheterna att en lokal nästan vid gamla flygplatsen var bättre! Ojoj. Det tog oss 35 baht var i BTS avgift till ändhållplatsen Mo Chit och sedan 100 baht i taxi bara att komma dit.

På plats gick det hur som helst rätt kvickt. På en timme fick vi papper att fylla i, fyllde i, koierade ‘instämpeln’ som vi missat (hade kopierat fotosidan, visat och dearturecard men alltid missar man nått, stämpeln satt bakom departurecard), lämnat in allt, betalat 1900 baht och fått 30 nya dagar!

Åkte hem igen och hämtade pluggutrustningen. Jag drog till Khao San. Klarar inte riktigt att plugga hemma just nu och skumt nog funkade israelihaket bättre. Tur att jag är ett sånt MVG barn eller hur? Är så gott som klar med onsdagens inlämning. Med tabeller, analys och diskussion väger jag just nu in på 20 sidor, bra mig.

Ar hungrig igen men kan inte valja vad jag ska äta… kanske en spenat/ fetaostpirog? Sen en liten promenad till veggo fiket ethos tror jag för lite jobb med datorn där wifi funkar!

Kommentera

