Jag flyttar till Indien

16 Dec

I sedvanlig ordning behåller jag spontantiten och ställer in flytten till Paris. Istället flyttar jag till Indien och närmare bestämt de heliga platserna Varanaso och Dharamsala. Varför? Jo, i och med mitt specialintresse för Asien och att jag i Indien kan göra fältarbete inför min C- uppsats kommer Indien- flytten gagna fler än mig. Kvinnor och utveckling är temat och sannolikt tibetanska migranter.

Dessutom fortsätter jag plugga hindi i Varanasi där Stockholms Universitet ordnat en skola att läsa på i en månad av terminen som i övrigt består av distansstudier.

Bild på ”skolan” i Varanasi:

Jag åker i februari och kommer hem i sommar. Detta kommer att bli fantastiskt! Att hösten är insvept i dimma är ett känt fenomen men fartyget lutar bestämt åt Bangkok. Hoppas verkligen jag och Fredrik kommer dit =)

Till Indien reser jag däremot själv och att resa själv har jag alltid velat prova. Förhoppningsvis kommer jag även hinna besöka Nepal och Fokus Asiens projektpartners Himalayan Adventure Girls!

En av mina favoritbilder från Indien har jag tagit i just Varanasi:

Varanasi längs den heliga floden är fantastiskt vackert och spirituellt men uppe i själva staden är trafiken på sina håll värre än i New Delhi. Jag kan leta fram lite av mina filmklipp om någon är intresserad?

Frågor på det annars? Namaste!

3 svar to “Jag flyttar till Indien”

  1. Isabelle Andelius december 16, 2010 den 12:14 #

    Wilda jag tycker du är så sjukt cool och jag är verkligen avundsjuk på allt du gör och ditt engagemang! Du är verkligen en förebild! Hoppas du får det underbart bra och att vi kan ses nån gång! KRAM

  2. Wilda Nilsson december 16, 2010 den 12:31 #

    SV: Tack =) Och du vet att du alltid är lika välkommen att hälsa på! Lite skillnad mot Bangkok bara^^

  3. kristina nilsson december 16, 2010 den 16:03 #

    Våren i Paris blir inte med dig. En weekend i Indien är inte lika lätt men man vet ju aldrig eller hur…….du känner ju oss. Kram

Kommentera

