FN, Fokus Asien och Tibet

14 Jan

Igår var jag på ett inspirerande möte med FN Stockholms Ungdomssektion. Vi håller på att utarbeta möjligheterna för ett samarbete mellan FN och Fokus Asien. Det är alltid lika grymt att träffa andra som engagerar sig och få tillfälle att diskutera och få ny energi. Det är förövrigt FN Stockholm som jag skrivit ett inlägg för angående kvinnor i Nepal.

I och med att jag snart flyttar till Indien för att göra fältarbete och studera hindi har jag idag ett möte med en professor som forskat mycket om tibetaner och författat flera böcker och artiklar om ämnet. Det ska bli högst intressant att få feedback på mitt ämnesval från henne och dessutom diskutera upplägget av fältarbetet.

Fler roliga saker händer och jag har blivit ombedd att bli skribent för en Asien- relaterad tidskrift vilket är jättekul. Tyvärr kan jag inte berätta med förrän releasen i början av mars.

Det är passande att jag är grymt trött på vintern, för snart är det dags att åka till Indien. Ett par sprutor först bara… (och en månads väntetid innan planet går)…

På bilden, en del av utställningen INDIEN/Indien på Kulturhuset under hösten 2010. Jag hoppas jag får se några fina utställningar i New Delhi, Subodh Gupta tex!

Kommentera

