Individuell Människohjälp bloggar om Tibet, Nepal och Indien

24 Jan

Individuell Människohjälp, IM, arbetar mycket med Indien, Nepal och Tibet vilket som ni förmodligen märkt är några av de länder jag personligen brinner mest för. Hälsa, utbildning och försörjning är organisationens fokusområden och de är tillika officiella värdar för Dalai Lama som besöker Sverige i vår.

Ironiskt nog precis när jag befinner mig i hans hemstad Dharamsala i Indien. Ni som är hemma i april, missa inte att anmäla er!

IM har en intressant blogg och just nu skriver de direkt från Lhasa. In och läs!

Om det är något jag gillar med den så kallade bloggosfären är tillgängligheten av spännande information och direktrapporteringar. Fint komplement till DN.se och de andra.

Och så en kanske omotiverad bild på noshörningar jag såg i Nepal i februari 2009.

Foto: Wilda Nilsson

Kommentera

