Visum till Indien via TT Service

4 Feb

Igår ansökte jag om mitt visum till Indien och det gick betydligt smidigare nu när uppdraget lagts ut på TT Service på Olof Palmesgata 23. På ambassaden var det lång väntetid och allmänt kaos, nu printar du bara ansökan ifylld från hemsidan och lämnar in den tillsammans med övriga dokument. Sedan kan du följa handläggningsprocessen via internet. Bra skit helt enkelt. 652 kr kostar ett turistvisum, något mer än förut vill jag minnas.

Förhoppningsvis är det nu inget som strular ihop sig. Nu ska jag bara reda ut vilken reseförsäkring jag ska ha och hur mycket svenskt godis jag ska packa i väskan- sedan är det bara att bege sig till Arlanda.

Indienflytten närmar sig helt klart! Någon annan som ska till Indien snart? Eller ut och resa någon annanstans?

På bilden har ni Hampi, vill du veta mer om stället, läs min artikel här!

Kommentera

