Djungel till djungel…

9 Feb

Tillbaka i storstadsdjungeln igen och det är en hel del att hinna med innan jag åker till Indien. Det är bara strax över en vecka kvar nu! Nästa söndag bär det av!

Innan dess måste jag hämta upp mitt visum, packa, gå på Combichrist- spelning med älskling, äta kinesmat och göra det du också kan: komma på Fokus Asiens UN Women föreläsning nästa onsdag som jag ordnat!

 

3 svar to “Djungel till djungel…”

  1. DL februari 9, 2011 den 23:56 #

    Ja, fortsätt med det du så får du väl ta med dig hem nån stackars Slumdog från betongen så man – åtminstone – kan få intrycket att ”Wilda” gör någon nyta ut i världen och inte någon patetisk ursäkt för ”självförverkligande”. Det vill säga vad fan hon nu gör för det förefaller ju inte heller vara så där alldelses uppenbart med – ”frilansjurnalistarbetet”. Vem fan är det som sponsrar den här skiten anyway? Feministaz?

    • Wilda Nilsson februari 10, 2011 den 07:15 #

      Hej Daniel!

      Vet du, det är helt frivilligt att sluta läsa min blogg!

      Här ska du få dig en förklaring eftersom du uppenbarligen fått diverse om bakfoten.

      1. Jag pluggar på heltid på universitetet så det är ”vad jag gör”.
      2. Sponsrar? Med vad? Självfallet får jag lön för min artiklar, exempelvis från Backpacking.se och Utemagasinet. Det kallas att ha ett extrajobb, bekant begrepp kanske?
      3. Indien”resan”: stipendiepengar för att skriva C- uppsats.
      4. Resten är ideellt engagemang från min sida gällande tex föreläsningen jag nämnde.

      Utöver det, kan du vara vänlig att behålla dina postkoloniala tankar och avundsjuka för dig själv. (Alternativt stoppa upp något där bak och därefter skaffa ett liv.)

      Ha en underbar dag! Fred och kärlek!

  2. kristina nilsson februari 10, 2011 den 06:15 #

    Du glömde kommentera att du skulle hinna fira mamma också………kram

Kommentera

