Namaste fran Indien!

21 Feb

Har kommit fram till New Delhi nu, Qatar gick smidigt som vanligt och jag fick varma mackor av market ”Hot and Posh, Wraps”. Nummer 1 pa ”skumma saker som hander”- listan. Den kommer ha blivit sjukt lang efter min tid har tror jag.

Lyckades ta mig fran flygplatsen, via pre- paid taxi (320 Rs) till New Delhi Train Station och sen ga upp i Pharganj till ett vandrarhem jag bott pa forut och fa ett rum utan att bli scammad. Score!

Nu ar det val bara en tidsfrag iofs innan nagon dyker upp och vill rensa mina oron, spa min framtid eller dylikt. But hey, that’s India. Nej, nu ska jag ut och jaga reda pa en Masala Dosai. Kanske ska vanta nan dag med att kora pa lassi?

3 svar to “Namaste fran Indien!”

  1. Fredrik Göthe februari 21, 2011 den 06:46 #

    Åhh lassi =)Hur är valutan? Alltså vad är en indisk rupie i svenska kronor?

  2. Nathalie februari 21, 2011 den 06:59 #

    Yeaj Framme! Å spännande upptåg redan! Lycka till cooling!

  3. kristina nilsson februari 21, 2011 den 07:30 #

    Njut av alla upplevelser. Vi längtar efter dig.
    Kram från familjen

Kommentera

