Earcleaning you want?

23 Feb

Kring Connaught Place erbjuds diverse lockande varor och tjänster. Öronrensning, överprisade tågbiljetter och turer till ädelstensförsäljare. Sugen? Nej, tänkte väl det. Det är hyfsat lätt att bli ordentligt trött och irriterad på alla som tycker jag ser ut som en potentiell kund, eller lurendrejerioffer är kanske ett bättre namn.

Miss, where are you from? I have a brother/ uncle/ cousin who has an Indian restaurant in Stockholm!

Yeah, right säger jag. Ibland säger jag att jag bor i Ankeborg och brukar ändå få svaret att den jag pratar med har en släkting som bor där. Oxford Bookstore i Statesman Building har jag lyckats leta mig fram till åtminstånde och deras café är bra mycket trevligare än något annat jag hittat än så länge. 70 Rs för en latte som är god men liten, inte gratis men jämfört med Stockholm så! Turtle café på Khan Market är ju också nice men det ligger en bra bit bort för mig som just nu bor i pisshålet Pharganj aka turistghettot. Kände inte för att betala fler hundra kronor per natt, gillar inte Karol Bagh och pallade inte leta upp ett nytt område när jag kom från flygplatsen. Däremot ska jag se om jag kan ta mig till Majnu Ka Tilla imorn, det är där jag troligen gör en av fältstudierna så det vore kalas om det även är trevligt att bo där.

Och så det förbannade tutande. Toplistan över irriterande ljud toppas dock just nu av människor som gör sin äckliga morgonrutin nära mitt rum. Det harklas, hostas, spottas och harklas mer, slemmigare och lite djupare i hur lång tid som helst på morgonen. Sjukt äckligt ljud och inte vad jag vill höra tidigt på morronen. Eller annars heller för den delen…

 

3 svar to “Earcleaning you want?”

  1. Jenny februari 23, 2011 den 08:38 #

    Haha I know the feeling… De dar harklanden ar nagot man inte riktigt kanner sig sa pigg pa (speciellt inte 24/7)

  2. Fredrik Göthe februari 23, 2011 den 09:13 #

    Turtle café låter verkligen hur gulligt som helst =)
    Hyr dig en bil och Prabaka-tuta lite du också, gör dig nog gott!

  3. Susanna februari 23, 2011 den 12:40 #

    Jaså, är det där du är Wilda! Skall följa dig i Indien/mvh Susanna

Kommentera

