Mitt New Delhi

25 Feb

New Delhi bestar av en magiskt kaotisk rora av trafik, kossor, snygga glidarbilar, rickshaws och alla tankbara sorters manniskor. Upplevelsen av att vara har ger minnen for livet och hojdpunkterna ar manga. Men i kontrasternas land ar lagvattenmarkena nastan lika manga. En trearig pojke som tigger ensam pa gatorna var en av dem. Att klara sig pa egen hand, resandes som ensam tjej i ett land dar i princip ingenting ar tillrattalagt ar en av hojdpunkterna.

Ikvall fortsatter jag mot Varanasi dar jag ska lasa hindi i en manad. Sedan bar det av norrut mot Darjeeling. Nar jag atervander till Delhi star Daryaganj Bookmarket  pa schemat. Kilometervis med bocker i stadsdelen Daryaganj i Old Delhi. Hindibocker for barn borde ga att hitta dar plus en hel massa annat!

Vi hors fran den heliga staden Varanasi i helgen!

2 svar to “Mitt New Delhi”

  1. Fredrik Göthe februari 25, 2011 den 08:33 #

    Hoppas resan går bra! Träng dig lite i kön från mig!

  2. Nathalie februari 25, 2011 den 08:51 #

    Åh vad spännande! Kul med bokmarknad, mindre kul med tragiska människoöden.. 😦 Drink some Lasi for me dear! Even though I’ve never tried it 😉

Kommentera

