Indiska kläder goes dagens outfit

6 Mar

Med en tunika och långa byxor och sjalen (dupatta) givetvis ”baklänges” försöker jag smälta in här borta. Det går inte jättebra men jag slipper åtminstånde många touts som istället hoppar på de som tycker badbyxor, fiskarhatt och linne är ett smart klädval…

Varje veckodag har en färg och gårdagens (lördag dvs) var svart. Söndagar är röda till färg men min begränsade garderob tillåter mig inga sådana utsvävningar, hehe. Fixar inte heller den där dagens- outfit poseringen som aktas  ack så högt.Vad är lite tusenårig visdom mot att kunna posera som om man vore kissnödig och ha en modeblogg?

Jag satsar på lite ökat vetande istället och promenerar strax mot Narad Ghat och föreläsningen om Kashmiri Shaivism. Självfallet är jag mycket stolt över hur pretto jag låter. Hit ska jag nu:

Lyckades förresten kliva i ytterligare en färsk koblaja idag. Spanade mot ett chai- ställe på gatan och halkade rejält, tur att jag inte satte mig i det åtminstånde… Trevligt värre när man är barfota och har flipflops. Tur att det säkert är heligt!

2 svar to “Indiska kläder goes dagens outfit”

  1. Nathalie Sajda mars 6, 2011 den 10:58 #

    Vacker du är Wilda! Älskar den gröna sjalen! Å gå i blaja while you can dear! Bättre än hund 😉

  2. Fredrik Göthe mars 6, 2011 den 20:46 #

    Gillar att dom verkar måla på väggarna överallt, sjukt läckert.

Kommentera

