Båttur på Ganges och bansuri wallah

10 Mar

God morgon. Klockan är nu ungefär 6 och jag har förhoppningsvis inte fallit ur båten och ned i Ganges även om jag börjar överväga att ta mig en simtur. För att se what the fuss is all about så att säga (det är tydligen vid sådana här kommentarer jag måste lägga in en parentes som skriker: humor/skämt/ironi  för att undvika nätmobbare vars kommentarer jag självfallet blockar. Fattar du inte humor, stick och brinn (företrädesvis vid ett burning ghat här i Varansi så kanske du bryter samsara åtminstånde, dvs återfödelsecirkeln) men alla ni andra är hjärtligt välkomna att stanna för en kopp chai).

Den paddlande punkten är hur som helst att vi ska ta oss en tur i soluppgången med vår goda vän Rahul. Jag hoppas på ett par schyssta plåtar att visa senare! Tidsinställda inlägg för förresten med sig en viss risk i landet där allt kan ändras när som helst. Kanske sitter jag när du läser det här (minus 6 timmar) och mediterar i vår yoga shala.

Eller så shoppar jag bansuris (flöjter) av en bansuri wala (wallah). Detta ord är så smidigt, lägg det efter lite vad som helst för att meddela att personen tillhandahåller något. Tex dudh wallah (mjölk försäljare), jute thik karne wallah (skomakare) eller det välkända dobi wallah (tvättare).

Namaste!

Kommentera

