Ganges: morgon på floden

10 Mar

Morgonens båttur var fantastisk vacker och mysig. Det stilla vattnet, en stad som långsamt vaknar till liv. Tvättarna som arbetar vid flodstranden, rituella bad blandas med dagliga hygienbehov och ett snabbt stopp för att ta ombord ett par koppar chai.

Jag hinner visa en bild nu innan jag kryper in under myggnätet för lite mer plugg, men jag tror minsann det är värt för er att kika in igen imorn för ett par coola pics på Varanasi sett från vattnet.

Förövrigt är idag den första dagen då jag inte halkat i kobajs! Desvärre har jag en förkylning som sänd från helvetet (antagligen för att jag inte badade i Ganges) men jag kör på en ayurveda- medicin kur från Himalaya och hoppas på bättring. Himalaya är ett grymt företag som gör snorbilliga ”skönhetsprodukter” med ayurveda- ingredienser. Dessa är poppis i väst men såklart dyra där. Här får jag en stor bodyscrub för 20 kr. Värt!

2 svar to “Ganges: morgon på floden”

  1. Emmy mars 10, 2011 den 15:09 #

    VÄRT!!!!! Glöm inte att köpa souvenir till mig (EHEHEHE). VAR ÄR BILDERNA PÅ DIGRÅ!?

  2. Fredrik Göthe mars 10, 2011 den 17:53 #

    Diggar sådana där torn som verkar vara populära, skulle inte banga på att ha ett sådant som krypin på hösten

Kommentera

