Subkonjunktiv, hindigrammatik für alle

14 Mar

Saraswati (kunskapens gudinna) tycks ha benådat mig/ gett mig lite styrka så jag kunde greppa subkonjunktiven helt okej på dagens grupplektion. Tydligen nästan bara att ta bort ändelsen i futurum så har man subkonjunktiv. Piece of chapati alltså. Privatlektionen i morse där emot sket sig och detta skedde bokstavligt då min lärare tydligen ligger hemma med diarré…

Måste förresten passa på att tipsa om en grym nättidskrift om min favoritregion Sydasien som heter just Sydasien.se. Denna gav tidigare ut i mindre pappersupplagor men nu finns allt online, tillgängligt för alla. Coola Johanna Sommansson är ny chefredaktör och jag kommer snart bli en av skribenterna. In och läs!

3 svar to “Subkonjunktiv, hindigrammatik für alle”

  1. Fredrik Göthe mars 14, 2011 den 13:58 #

    Själv vet jag vad ett adjektiv är, det du =)
    Tidningen lär bli mäktig, Johanna var ju riktigt bra det lilla jag har sett av henne så det blir nog mäktigt. Lycka till med skriverierna!

    • Wilda Nilsson mars 14, 2011 den 14:06 #

      Score! (och jag visste inte det här förrän jag fick det förklarat idag, haha)

      Ja, hon rockar! Tack fina du!

  2. kristina nilsson mars 14, 2011 den 16:32 #

    Lycka till!
    kram

Kommentera

