Åka tåg i Indien och cricket mellan Indien och Pakistan

30 Mar

Jag reser alltid runt med tåg här borta och på lördag är det dags igen. Förhoppningsvis det vill säga. Jag står fortfarande på Waitlist och kan bara hoppas att några kommer avboka så att jag kan resa till Darjeeling. Är inte sugen på att vara kvar i Varanasi i 39 graders värme längre. Vet inte riktigt vad som är plan B men som vanligt här borta brukar saker lösa sig, och återigen inkluderar det min mage. Damn it.

Just det, i eftermiddag är det cricket- semifinal mellan Indien och Paktistan. Det lär med andra ord bli livat värre i gränderna i mitt kvarter där killgängen samlas för att kolla på TV:n som finns i en kiosk nära mitt vandrarhem. Rivaliteten mellan dessa två länder är enorm. Om du vill förolämpa en Indier, fräs ”chalo chalo Pakistan” vilket betyder ”dra till Pakistan” och har samma innebörd som ”dra åt helvete din jävel”.

4 svar to “Åka tåg i Indien och cricket mellan Indien och Pakistan”

  1. Niklas mars 30, 2011 den 07:14 #

    Läser med stort nöje din blogg eftersom jag en längre tid planerat att planera en indienresa, om man nu kan säga så. Jag måste dock tillstå att just den här biten med kroniskt problematisk mage inte verkar vara så lockande. Samtliga människor man pratar med som gjort en indienresa verkar tillhöra ett dystert brödra- och systerskap som på något vis traumatiserats av idel otrevliga toaletter, toalettupplevelser, eller i värsta fall, att inte hinna fram till en toalett.

    Skitland? I ordets bästa bemärkelse?

    • Wilda Nilsson mars 30, 2011 den 15:37 #

      Låt inte magproblem avskräcka! Du borde absolut åka hit=)

  2. Fredrik Göthe mars 30, 2011 den 14:14 #

    Cricket känns lite postkolonialt😉

    • Wilda Nilsson mars 30, 2011 den 15:36 #

      =) gillar att du hänger med bland facktermerna! hihi

Kommentera

