New Jalaipaguri imorn!

1 Apr

Äntligen, efter 2 veckors väntan utan att min biljett på waitlist rörde sig alls har det nu hänt. Från plats 5WL till en plats på ett par timmar dagen innan avresa. Saker och ting tenderar att lösa sig här borta! Nu återstår det bara att hoppas att någon ombord har radio så att jag kan hålla mig uppdaterad gällande finalen i cricket imorn (India vs Sri Lanka). Inte för att jag är sportintresserad men här borta är sport även mycket politik!

Jag är glad för att jag kommer iväg imorn, och att min transportmedel blir tåg! Annars vet jag i och för sig ett transportsätt som ligger och väntar på mig i Gaudolia…

NOT! Men moppe blir det i sommar när jag får låna en av underbara älskling!

Dagens indiska fail: Jag har 15 kg böcker jag inte kan skicka hem eftersom kontoret under 7 dagar på grund av ”undeniable circumstances” inte skickar paket. Jag reser från och med nu i ett mobilt bibliotek. Eller, det är inte så rörligt- det är för tungt att bära eftersom jag utöver paketet har resten av bagaget. Tur att det finns bärservice billigt på tågstationerna här! (Yep, det där kändes postkolonialt, bara så ni torrbollar som läser vet att jag är mycket väl medveten om det).

4 svar to “New Jalaipaguri imorn!”

  1. camelot april 1, 2011 den 13:37 #

    haha jag ser dig släpa runt på en antik bokhylla på ryggen, fast spännt med remmar och tygstycken. I stekhet värme.. Akta så att böckerna inte ramlar ur!
    Puss darling!🙂

  2. Fredrik Göthe april 1, 2011 den 17:15 #

    ”undeniable circumstances”, hahaha! Otvivelaktigen, men vad är anledningen?

Kommentera

