Kärnvapen, latte och BTS

22 Apr

Har kommit in ordentligt nu i min kurs internationell politik. Tycker det är grymt att återigen läsa ”den typen” av ämne till skillnad mot språk (hindi). Inte bara för att jag har mycket lättare för teoretiska ämnen utan för att det är otroligt intressant. Skönt att få kvitto på att höstens planer att läsa internationella relationer verkar som en bra idé! Håller just nu på med en inlämning om processer och skriver för närvarande om hur utvecklingen av kärnvapen förändrade konfliktforskningen (och konflikter överlag…).

Har precis varit på Bumrungrad Hospital och tagit bort mina stygn. Svenska sjukhus ligger dåligt till i jämförelse! Men jag återkommer om det.

Har precis fått min latte på Cafe Coffee Alley, ett av mina stammishak här i Bangkok. På riktigt kawaii manéer var mjölkskummet format som en nallebjörn!

2 svar to “Kärnvapen, latte och BTS”

  1. Fredrik Göthe april 22, 2011 den 15:49 #

    Låter som om du borde värva kursen men lite raketbasbesök i Baltikum? Ses snart!

    • Wilda Nilsson april 23, 2011 den 03:14 #

      Exakt! Jag kanske borde doktorera på kärnvapnens inverkan på global säkerhet, fin ursäkt för många turer runt i öst!

Kommentera

