Lumphini Park

25 Apr

I Lumphini Park nära mitt hus är det mysigt att promenera runt, picknicka eller motionera. Extra kul blir det när man får syn på gigantiska ödlor (varaner?) och sköldpaddor! Finns en hel del fina fåglar också. Jag brukar köpa med mig mat och sitta i parken och käka lunch. Det finns stenbord och bänkar men också försäljare som säljer mattor att sitta på. Om du ska bo i Bangkok rekommenerar jag verkligen att bo nära en park, så skönt med en grön oas i närheten som omväxling mot all betong!

2 svar to “Lumphini Park”

  1. kristina april 25, 2011 den 19:41 #

    ok, det får vi tänka på nästa gång.
    I lördags hade en fågel värpt ett stort ägg i vår trädgård.
    Kram

    • Wilda Nilsson april 26, 2011 den 06:03 #

      haha, jag hörde det! =) tydligen uppskattades innehållet också! =) kram!

Kommentera

