Gatukäk är bästa lunchen i Bangkok

27 Apr

På lunchen under veckodagarna kilar jag oftast ned till marknaden mellan Ton Son och Lang Suan kring soi 5. Där finns all mat du kan tänka dig och min favorit är buffén nedan:

Kalasenkelt att stå i kö bland kontorsfolk och ambassadpersonal varefter man pekar, stammar fram ”gai?” (kyckling?) och får en portion uppslafsad. 30 baht för en tallrik med ris och två grytor. Tummen upp! Brukar även ta med en extra portion till middag om jag inte ska ut någonstans. Eller så köper jag kletiga lögner/sticky lieeees för 5 baht lite längre bort.

Innan brukar jag ha köpt en färsk fruktsmoothie (seriöst världens bästa) av en tjej som kände igen mig sen förra året. Snacka om stammis, men mycket snacka blir det inte eftersom vi är lika handikappade i thai/ engelska respektive som sist!

2 svar to “Gatukäk är bästa lunchen i Bangkok”

  1. Fredrik Göthe april 27, 2011 den 06:06 #

    Klockrent att hon kände igen dig! Hon lär ju ändå se ett antal personer per dag?

  2. ROHIT april 27, 2011 den 09:48 #

    so hygienic,i like it

Kommentera

