I’m not a paper cup

29 Apr

Och efter besöket på Loft häromdagen är morgnarna betydligt trevligare och miljövänligare! Det finns otroligt många coola butiker i Bangkok och den här muggen känns typiskt något som skulle säljas på Designtorget hemma. Muggen kommer från Lock & Lock (Korea) om någon undrar! Och den är alltså gjord av porslin, inte plast, bara för att förtydliga.

På tal om kaffedrickande kom jag och tänka på caféhäng och Fredriks kommentar om Paris och författare. Även om jag tvivlar på att dagens författare är frisinnade nog för en absinth till lunch så är detta med att plugga/skriva/jobba på ett café ett intressant fenomen. Hade jag varit socialantropolog hade jag helt klart skrivit uppsats om det. Eller så läser man här och här.

Och nej, jag har inte fotat den i ett fängelse, det är bara min balkong… Så går det när man bor på första våningen. Egentligen vill jag bo med utsikt… men, eftersom jag inte är miljonär så får jag hålla mig nära marken!

Ett svar to “I’m not a paper cup”

  1. Nathalie april 29, 2011 den 14:14 #

    Åh Korean design är så cool! Hoppas på att du kan komma (dvs. att jag åker). Ska vissa dig massa häftiga shops – Designtorget phää! 😉

Kommentera

