Bangkok + Bollywood= SANT

1 Maj

En vacker död stad. Det är mina kvarter i Bangkok på söndagar även om stan såklart är långt ifrån så livlös som svenska städer är på söndagar. Har promenerat genom parken till Silom och på vägen konstaterat att två av mina vanliga hak var stängda. Gick vidare genom Saladeang till Peony som uppenbarligen är öppet. Sitter och tjuvkikar på en fotografering. Tror det är till något hi so- magasin med en skådespelerska.

Hade en grym kväll igår med indiskt käk, vattenpipa och häng på Bombay Blues lyssnandes på de senaste Bollywood-hitsen i trevligt sällskap. Jag och ett gäng sikher sjöng såklart med för fullt. Galet kul att höra låten vi gått runt och sjungit på under tiden i Varanasi till indiernas stora glädje. Jag önskade min favoritlåt från filmen Dabangg och självklart visste DJ:en precis vilken jag menade när jag sjöng på den. Nästa gång ska jag önska den här låten.

Upprätthåller Indienfokuset idag genom att skriva på min artikel om Varanasi för Sydasien.se

Ett svar to “Bangkok + Bollywood= SANT”

  1. moa maj 1, 2011 den 17:00 #

    Sv: Kul! Speciellt roligt när man hittar sådana saker utomlands och ta med hem, så inte alla har en precis likadan😛

Kommentera

