Paraply mot sol och regn i Bangkok

1 Maj

Oavsett väderlek används paraplyer flitigt i Bangkok. Som skydd mot regn uppenbarligen men också, och kanske framför allt, som skydd mot solen. Desto vitare hy desto bättre är parollen som gäller och som återspeglar sig i hudkrämer, tvål, smink och deodorant med ”whitening” i. Själv tycker jag det är skönt med skuggan under ett paraply och kanske är det därför jag oftast kommer hem blekare än när jag åkte.

Onekligen fascinerande hur som helst. Att människor alltid vill ha det dem inte har. Kontrasten mellan alla svenska ”phi phi- tjejer” med sönderflagnande axlar och hi so- thais med ljusare hy än mig är slående.

Jag kommer åtminstånde fortsätta promenera fram under paraply. Det är förövrigt tricket för att klara av tajta jeans i 35 graders värme. Se det som ett tips från coachen…

Ett svar to “Paraply mot sol och regn i Bangkok”

  1. johanna juli 26, 2012 den 04:14 #

    Heeej!
    Jag har nyss flyttat till Bangkok och är på jakt efter ett paraply som skyddar mot solen. Vilken sorts paraply använde du, för ett vanligt regnparaply skyddar väl inte mot solen, eller..? Vart köpte du det? (om du nu kommer ihåg, ser att det var ett tag sen detta inlägget publicerades, haha)?
    Varm kram från BKK

Kommentera

