Livet. Alltid öster ut. Men snart inte ensam.

8 Maj

Lite komiskt. Det här kunde varit mitt liv.  Eller på ett ungefär i alla fall. Tänk att vid den här tiden exakt förra året visste jag med hundra procents säkerhet att jag skulle bli temporär fransyska. Sedan visste jag absolut att det var Göteborg som var staden för mig. Men det var något, eller snarare någon, som hände i slutet av förra sommaren och plötsligt var Stockholms höst det vackraste jag kunde vara med om. Jag älskar dig.Våren i Paris, så skulle det bli. Jag blev helt hundra procent säker på att Indien och jag skulle fungera denna gång. Den stunden på Arlanda var en av de värsta i mitt liv. Att bo i Bangkok igen nästa höst. Det var planen. På riktigt, på riktigt! Jag lovar. Det finns en annan vacker stad i öst. Vi är nu helt hundra.

Kommentera

