Sushi och hindi svordomar

10 Maj

(Jag vet att det är svordomarna du vill läsa så scrolla förbi mitt fina miniresereportage du och kolla under bilden…)

Sushi och shabu shabu är vad som serveras på, bokstavligen talat, löpande band på Shabushi och igår besökte vi restaurangen i Central World. Shabushi finns på andra ställen också men den i exempelvis MBK är inte lika mysig . Eftersom det kom en rejäl regnstorm när jag skulle gå dit tog jag inte med mig kameran så bilden nedan tog jag uppenbarligen en annan dag.

För 290 baht (ca 65 kr) får du käka så mycket du vill, och hinner, på 1 h och 15 min. Den tiden räcker gott och väl för både sushi samt egenkokad shabu shabu direkt vid bordet. I priset ingår dessutom dricka (alkoholfritt) och lite tilltugg som gyoza plus glass till efterrätt. Bra deal tycker jag och ett asiat- måste för er som inte testat innan!

Annars finns bra sushi på Fuji (en kedja som finns i de flesta köpcentrum) eller styckvis på snabbmatsstånd vid vissa BTS- stationer (exempelvis Siam)!

Annars kan jag bjuda på lite användbar hindi som ungefär symboliserar vad jag känner inför tentaplugget just nu:

Tom narak mä jao! (Go to hell!)

Paresan mat karo! (Stop harrassing me!)

Tom shätan ho! (You are devilish/noughty!)

Och så min personliga favorit som bara känns sådär skönt brutal:

Tomhara nash ho! (May you be destroyed!)

Ett svar to “Sushi och hindi svordomar”

  1. Fredrik maj 10, 2011 den 20:41 #

    Sushi ja… Blir det några bitar nästa vecka kanske? Hindplugget verkar gå bra =)

Kommentera

