Saladeang/ Silom kvarteren i Bangkok

11 Maj

En promenad genom Lumpini park eller en stations resa med BTS:en tar mig till Saladeang (Silom) där ett antal bra caféer ligger. Oftast är det inte lika mycket folk på dem som på många ställen längs med Sukhumvit.

Korsningen vid hörnet av Lumpini Park (Silom Road). Gillar alla mopeder, jag börjar bli lite beroende av moppetaxi…

På Saladeang Road finns många matställen och denna foodcourt är jag stammis på:

Lunchen är enkel, god och billig. That’s the way! Sedan går det grymt snabbt också.

Här är Saladeang Road, gillar den gatan för där finns både matstället ovan, Café Ubuntu och på soi 1 ligger både Café d’Oro och Peony. Jag tror jag börjar bli expert på vilka caféer som har gratis wifi i den här staden. Starbucks är tyvärr kapitalister på den fronten.

Och pallar man inte gå i värmen funkar taxi fint. Så länge det inte är rusningstrafik då. Bara att veva lite så har du snart fångat in en av smällkaramellerna till taxibilar.

Så tillbringar jag dagarna i alla fall. Förresten, apropå fläktjävlen igår, en snäll fé hade lagat den tills när jag kom hem! Har ärligt talat inte blekaste aning om hur det gick till och vem som gjorde det men här i Asien löser sig saker alltid på något suspekt sätt. Speciellt i Indien, för det är ju inte logiskt egentligen att det landet ska gå runt, hehe. Men men tillbaka till tentaplugget nu!

2 svar to “Saladeang/ Silom kvarteren i Bangkok”

  1. dennis maj 12, 2011 den 01:21 #

    nice wilda

  2. simone maj 12, 2011 den 08:12 #

    det ser helt underbart ut, där skulle jag vilja gå nu🙂

Kommentera

