Distansstudier utomlands- gör det!

12 Maj

Många som kikar in hit gör det efter en googling om distansstudier utomlands och jag snor en punch line för att sammanfatta mina bästa råd: Just Do It!

Högskolan på Gotland frågade om inte jag ville tycka till lite om distansstudier i samhällsgeografi och möjligheterna jag fått genom HGO. Det ville jag såklart. Så klicka in här för att läsa vad jag tycker om samhällsgeografi och om vikten att få ihop teori med verklighetskoppling. Jag tror inte på konceptet att studera instängd på ett universitet i Sverige om du vill arbeta med omvärldsfrågor…

… kanske kan du skriva uppsats om urbanisering i Bangkok och kommunaltrafikens utveckling?

2 svar to “Distansstudier utomlands- gör det!”

  1. Mila maj 12, 2011 den 14:16 #

    Intressant!

    Hur har det varit att få tag på böcker? Har du fått tag på alla innan avresa? Hur har det varit om du velat ha en bok efter avresa? Har det blivit så att du använt andra texter om ämnet då eller t.ex. laddat ner boken online? … eller köpt i någon bokaffär?

    Tack!

    • Wilda Nilsson maj 13, 2011 den 00:55 #

      Jag fixar så mycket böcker jag kan innan, bäst är onlineböcker man inte behöver bära men jag har också köpt böcker på plats om jag inte hunnit få böckerna hemma. Ibland har jag lyckats få läsa andra liknande böcker om inte exakt rätt gått att få tag på =)

Kommentera

