Bangkok: Thank you- See you again…

1 Jun

Undrar när jag kommer komma tillbaka till Bangkok. Det är ingen idé att jag försöker lura mig själv med att den här svängen vad den sista. Men, för denna gång: Thank you and see you again. Finns dock massor jag redan saknar… utöver de grymma vänner jag fått där borta!

Alla grymma caféer är något jag redan saknar. Bra pluggmiljö, gott kaffe och coolt nog någon att prata hindi med hittade jag på Re- Café på en sido- soi till Lang Suan. Det var den nepalesiska servitrisen som snackade hindi med mig. Många höjda ögonbryn från de andra gästerna blev resultatet av det! Skylten ovan står hos dem…

Sawasdee- Cup i Silom var också ett mysigt café som jag och Fredrik hittade. Tyvärr var tiden i Bangkok nästan slut då… De bjöd hur som helst på den coola inredningen på bilden ovan.

Ska man hänga i Bangkok bör man inte missa att göra den ovanifrån, på bilden syns en bit av utsikten uppifrån Banyan Tree’s skybar! Visst är lumpini park vackert?

Schyssta mini-gallerier finns det ganska gott om i Bangkok och till favoriterna hör såklart Kathmandu Gallery i Silom. Annars bör ni inte missa WTF Gallery!

4 svar to “Bangkok: Thank you- See you again…”

  1. Nathalie juni 1, 2011 den 10:08 #

    Next time we’ll go there together! See you again BKK for sure! Thai 4 life! Måste även inflika att på mitt thaihak frågade damen mig om jag var halvthai! Whaa! 3 gr nu! Tror det är min Thaikarisma!

  2. kristina juni 1, 2011 den 10:53 #

    Häftigt med dina nya språkkunskaper.Kommer tyvärr inte att kunna hjälpa dig att utveckla dem.
    Kram

  3. Fredrik juni 1, 2011 den 13:43 #

    Det japanska fiket var mäktigt, sjukt goda knyten vad dom nu hette.

Kommentera

