Samyeling/ Majnu Ka Tilla/ Tibetan Quaters

3 Jun

Låter ett par bilder berätta mer om min tid i Majnu Ka Tilla medan jag själv beger mig till flygplatsen. Destinationen blir Amritsar. Dharamsala på söndag. Och vet ni, sedan blir det ett land till innan jag åker hem!

Böneflaggor vajar på de flesta taken i Samyeling.

Vila på jobbet.

Fattiga, rika och allt mitt emellan.

Exilsamhällets framtida hopp?

Uppfriskande vattenmeloner under varma Delhi dagar. Delhi är minst sagt en speciellt stad. För här finns allt offentligt presenterat på gatorna. Inklusive allt man helst bara vill glömma existerar, det man inte vill veta, inte vill se. Egentligen inte orkar se för att det ingjuter en sådan hopplöshetskänsla ibland.

Kommentera

