Clean Upper Dharamsala Programme

8 Jun

Efter min intervju med Dorjee, Settlement Officer för Upper Dharamsala, visade kontorspersonalen mig vägen till CUDP:s kontor där en svensk tjej är volontär. Clean Upper Dharamsala Programme arbetar med renhållning och sanitet i McLeod Ganj och de omliggande samhällena. De driver även komposteringsprojekt, ordnar städdagar och informerar i skolor om miljö och renhållning. Dessutom har de en Fair- Trade butik där man kan köpa anteckningsböcker med mera av återvunnet papper. Läs mer om den här!

Charlotta gav mig massor med information om renhållning som jag behöver till uppsatsen och nu ska jag möta upp henne igen för att träffa några av hennes tibetanska vänner. Vill du veta mer om Clean Upper Dharamsala Programme, kika in på deras Facebook- grupp här! De tar även emot volontärer, passa på att hjälpa till när du ändå är i stan!

McLeod Ganj sett från Bhagsu road. Bland pinje-träden luktar det varm svensk barrskog och jag får hemlängtan varje gång jag promenerar där! På tal om det är det 23 dagar kvar tills jag är hemma igen!

2 svar to “Clean Upper Dharamsala Programme”

  1. kristina juni 8, 2011 den 04:32 #

    Vilken möjligheter du har………….Lycka till
    Kram

  2. Fredrik Göthe juni 8, 2011 den 06:42 #

    23 dagar är inte mycket det! Ses snart!

Kommentera

