Fightclub

12 Jun

Jag vet inte om det är höjdmetrarna, de branta backarna eller vad men jag var helt slut efter vändan ned till Gangchen Kyichong där Central Tibetan Administration håller till. Naturligtvis var det stängt idag men en rekningsrunda är ju inte fel. Fantastisk utsikt längs vägen och soligt väder. Sommarkänslor med barrskogsdoft. Kändes lite som Sverige. Fast sedan fick eftermiddagen mig att inse att ja, jag är långt hemifrån (observera cliffhangern sådär innan bilden).

Så, när jag sedan sitter på rummet och filosoferar över något djup (eller inte, jag kollade på töntig amerikansk film) får jag i ögonvrån syn på en gigantisk best till apa. Som tagit sig in i mitt rum. Fight, fight, fight! Han morrar, jag morrar högre. Båda visar tänderna… tack och lov att hindi- ordboken jag svurit mig blå över på grund av dess vikt om ca 2 kg fanns tillgänglig. Ett rabiesbett från en apa kan jag vara utan… Faktum är dock att ap- attacker är hyfsat vanligt här. En kompis här fick mer eller mindre slåss med en på sin balkong.

 

Ett svar to “Fightclub”

  1. kristina juni 12, 2011 den 16:56 #

    Du anar inte vilken värme vi haft i en vecka nu……….skönt att du hann freda dig för apan

Kommentera

