Tallinn hela veckan

13 Sep

Nu har vi kommit fram till Tallinn och jag sitter på mitt favoritcafé i Kopli. Gillar att åka runt bland de gamla trähusen och sedan slå mig ner här med en kopp superbilligt kaffe (aka kaffe latte i ett högt glas med massa skum för den rätta ny- pretto känslan utan att behöva betala 45 kr som i Stockholm). Så, medan Fredrik jobbar ute på stan passar jag på att skriva veckans inlämningsuppgift i samhällsgeografin (läser C- kursen nu!). Mer specifikt jämför jag realismen och struktureringsteorin samt ANT.

Men sen blir det semester! Depeche Mode Baar, vårt indiska favorithak och givetvis linhandlandet av billig öl av konstiga märken står på schemat. Jag gillar verkligen Tallinn, sorgligt på sätt och vis att vi inte flyttade hit, men som sagt, det är ju väldigt nära hem och en weekend då och då är ju en smart lösning!

Den enda ångesten är resan hit. Hur bortförklarar man att jag numera vet vilken av Tallinks färjor jag helst åker på? Jag balanserar uppenbarligen på en tunn tråd där minsta felsteg innebär ett fall ned i white- trash träsket. Ångest…

Tillåt mig illustrera:

Bildkälla.

Försök förklara varför du står över dessa personer när du åker färja oftare än dem. Det hjälper inte alltid med ”legitima” anledningar som att det bara är jobbresor. Inte bra för det intellektuella egot att inse att man är silver- medlem hos Tallink…

2 svar to “Tallinn hela veckan”

  1. Freedomtravel september 13, 2011 den 19:29 #

    Hej Wilda! Vill bara säga att jag gillar din blogg! Ingen större risk att du fastnar i ”white trash träsket”, med tanke på din analytiska förmåga. Å andra sidan är vi alla människor, trash eller inte, likheterna mellan oss kanske är större än skillnaderna? Fortsätt i alla fall att skriva, du är bra på det!

Kommentera

