Bangkok city vs Khao San…

22 Nov

Är beredd att officiellt erkänna hur mycket jag avskyr Khao San Road med omnejd. Det kan vara hyfsat kul att komma dit efter ett par magsjuke-månader i Indien,  svänga förbi under Songkran eller för att äta middag på Bombay Blues men annars bör man generellt hålla sig borta. Den platsen kan få människor att avsky Bangkok som egentligen är en fantastiskt stad.

Var dum nog att ta en natt där nu på ett guesthouse för att spara pengar inför Burma men det har jag snabbt fått ångra. Spenderar dagen kring Phrom pong och tänker inte återvända förrän det är dags att sova i princip.

Sjukt mycket fler jobbiga ”you want suit”-snubbar och irriterande touts i övrigt som tror jag är dum nog att åka med dem på diverse utfärder. När jag sedan kom tillbaka in till centrum var det som en annan värld. Hmmm. Med andra ord, bo INTE på Khao San om du vill uppleva Bangkok på riktigt. Kanske inte en nyhet såklart men tänkte passa på att avreagera mig en gång för alla.

Gatumat på Khao San, funkis men långt ifrån så god som på soierna kring Sukhumvit exempelvis…

Tog en sväng till en av mina favoritbutiker, B2S, inne på Central World. Himmelrike för den som gillar pennor, böcker, anteckningsblock osv osv.

Ett svar to “Bangkok city vs Khao San…”

  1. Fredrik Göthe november 22, 2011 den 18:15 #

    Där har jag varit =)

Kommentera

