Dharamsala, Delhi och Darjeeling

31 Dec

…är de tre platser som min uppsats kretsar kring. Tror jag lyckades med ett genombrott idag och processen går framåt. Skönt och bra eftersom det betyder att nyårskalaset ikväll kan avnjutas ordentligt. Jag tröttnar däremot lite på all vetenskaplig text jag skrivit och kryddar därför min uppsats med lite mjukare rader:

”When the heat in New Delhi raises towards unbearable temperatures and droves of flies’ hordes in the dirty alleyways of Majnu Ka Tilla, the serene atmosphere and fresh air of former British hill stations provides a lure neither pilgrims nor tourists can resist.” – Copyright mig själv

Bara att skriva sådär får ju reslusten att vakna till liv igen. Men det får bli nästa år! När jag tänker på det är det nästan ändå Delhi som är mest inspirerande för mitt skrivande överlag, inte bara uppsatsen.

Ett svar to “Dharamsala, Delhi och Darjeeling”

  1. kristina december 31, 2011 den 14:19 #

    Gott Nytt År.
    Tänk så mycket du hunnit med och haft njutning av.
    Kram

Kommentera

