Välja bilder till artiklar…

6 Jan

Tycker det kan vara knepigt att välja bilder till en text. Här ligger ju halva historien, om inte mer. Hur ofta bläddrar man inte genom resetidningar och väljer vad man ska läsa först utifrån bildmaterialet? Typ jämt skulle jag säga. Om det inte är så att man köpt magasinet för att läsa om ett speciellt land. Då läser man ju det först. Jag håller på att välja ut bilder till min artikel om Burma, finns så mycket jag skulle vilja visa. Men inte ens en full bilderbok kan göra landet rättvisa. Ni måste åka dit!

Imorn är det 10 dagar kvar till första föreläsningen på JMK. Ser väldigt mycket fram emot det!

Fick förresten reda på att både LevaPS! och Sköna Hem publicerat mina bilder under hösten, lyckades missa de numren men ska försöka få tag i dem nu… Kul i alla fall!

Kommentera

