Revolution och nudelsoppa

16 Jan

Hittade en bok som verkar spännande på Statsmissionen igår. 30 kronor kostade den. Gillar böcker som ger inblick i andra kulturer. Hatar få saker mer än deckare på svenska. Förutom att snegla upp mot Den Harmoniska Revolutionen av Ulrika K Engström på hylllan ovan skrivbordet äter jag nudelsoppa till lunch. Inte vilken som helst utan egenhändigt importerad soppa från Thailand. Köpte med mig så många paket jag kunde pressa ned i min ryggsäck sist jag var där. Och så förbereder jag en lista till Moderna Resor. På onsdag sitter jag på redaktionen.
Juste. Jag skriver en uppsats också. Och så lyssnar jag på Car Dance Party Moscow på repeat. Det blir inte roligare än så. Faktiskt.

2 svar to “Revolution och nudelsoppa”

  1. Laura januari 16, 2012 den 14:53 #

    Älskar nudlar! Kan variera dem i oändlighet😉

    Och bra böcker. En bra titel och bra omslag säger så mkt om innehållet… Tyvärr ju mer flashigare omslag desto sämre innehåll😦 berätta sen om denna var bra!

  2. Laura januari 16, 2012 den 18:57 #

    SV: Ja…kurslitteratur… jag hämtade hälften av min på bibblan idag… bara 12 böcker..😦 , Yes jag har bott i Polen mina första 12 år🙂

Kommentera

