New Delhi inspirerar

30 Jan

På min vägg hänger en affisch av en av mina absoluta favorittavlor.Det är Lars Lerins Delhi-tavla. På bilden nedan är bara en bit av den med. För att den påminner om Majnu Ka Tilla, det tibetanska området i Indiens huvudstad. Undrar när jag får betyg på uppsatsen. I högra hörnet på bilden tycker jag mig se böneflaggor. Tavlan är underbar inspiration hur som helst. Nyss läste jag ut Lerins bok Rysk Is. Snart blåser rysk vind in över oss här i Stockholm har jag hört. Då lär det bli kallt.

Här kan ni se hela, plus en från Banares (Varanasi)

Kommentera

