Fördelar med distansstudier

31 Jan

image

Blev precis intervjuad av Mittuniversitetets studenttidning om hur det är att plugga på distans utomlands. Glömde säga en fördel: möjlighet att åka mopedtaxi istället för trist försenad svensk lokaltrafik! Men, för att råda bot på detta har jag låtit Fredrik förvandla vår balkong till moppeverkstad där mitt sommartransportmedel just nu rustas upp! Sedan ska jag måla den svartvit randig. Därefter åker vi med varsin Puch till Litauen.

3 svar to “Fördelar med distansstudier”

  1. kristina januari 31, 2012 den 17:22 #

    Vilket jobb för att få upp mopeden…….

  2. Amma januari 31, 2012 den 18:09 #

    Vilka är fördelarna med att studera på distans då?

    • Wilda Nilsson februari 2, 2012 den 13:40 #

      Finns massor som jag tipsat om tidigare i bloggen men kosrtfattat:
      1. Frihet (både över var man ska bo och hur man lägger upp studierna)
      2 Inga grupparbeten (iaf på min högskola)
      3. Inga trista föreläsningar (lektorer är inte retoriker…)
      4. Inga trista studentkårsgrejer istället får man vänner som gör annat och kommer från andra ställen

Kommentera

