Nepal, resa dit under våren?

13 Feb

Det är frågan. Men eftersom jag har ett projekt att jobba med där så ser det ut som om jag åker och i vanlig ordning blir det hastigt och lustigt. Ska bara reda ut det praktiska först…

Mycket roligare att tänkta på än tentan… men nu måste jag ösplugga det sista. Här suttit hela helgen också, därav dålig uppdatering här och förvirrade fågel-inlägg igår. Var i stallet imorse. Tänk er att galoppera fram på en snötäckt äng under klarblå himmel och med solen i ögonen. Då kändes plugget långt bort.

Ska nu bara få universitetet att förstå att Nepal är rätt val, hehe. Men på fint indiskt maner brukar jag kunna lirka till mig det mesta.

Bilden tog jag i Nepal för ett par år sedan när jag vandrade i Himalaya. På många ställen fanns ingen el, och det gör det inte här heller. Klicka på länken och läs om en grym organisation jag fick höra om i lördags!

Kommentera

