Magsjuk i Indien

20 Feb

Sitter och äter frukost hemma och minns frukostar i Delhi förra våren. Och vikten av desinfektionsmedel för händerna. Märket på bilden sög dock så köp inte den. Jag tror det är ofrånkomligt att lite sjuk i Indien (eller Nepal). Åtminstone om man som jag generellt äter på lokala syltor, bor på vandrarhem med delat badrum i korridoren och åker mycket kommunalt. Men lite skit får man väl ta. Bokstavligen talat. I Nepal blev jag så dålig att jag fick åka till sjukhuset. Det tänkte jag se till att undvika den här gången. Ironiskt nog var det en lite finare restaurang som var boven i dramat, inte bäckvatten eller vandrarhemsmat längs vandringen i Himalaya.

Kommentera

