Sista dagen i Nepal

27 Mar

Sista dagen i Nepal för den här gången. Tiden har gått så fort och jag har haft det hur bra som helst. Förmodligen kommer jag tillbaka någon gång i framtiden och det ser jag fram emot. Firade sista kvällen igår med en hamburgare plus en öl på Flavor’s i Boudha. Klockren restaurang för övrigt.Har ont i halsen igen. Tror luftföroreningen här är farlig på riktigt… kommer tycka Stockholms-luften känns som fjällen antar jag. Först två flygresor med mellanlandning i Doha. Qatar är favoritflygbolaget som vanligt. Undrar om jag kan lyckas bli uppgraderas till Business class igen? Förmodligen inte men jag ska kohandla lite vid incheckning så får vi se hur det går. Sist jag flög från Katmandu hade mina medpassagerare pannan full med ris för att få tur under resan. Själv har jag inga planer på att bära lunchlådan i ansiktet men  en välsignad tråd jag fått av en lama (buddhistisk ledare ) gör förhoppningsvis att resan flyter (flyger?) på smidigt.

Bristen på el här bort kommer man inte undan. Och när bristen på ved också hinner ikapp gäller det att vara smart. I Marpha och många andra bergsbyar använder man solen som energikälla för att koka vatten bland annat!

Kommentera

