Frilansjournalistens liv på en pinne?

5 Sep

Skrattade lite för mig själv när jag läste på en blogg om en person som skulle börja frilansa som skribent. Hen såg fram emot mysiga dagar på café, mindre stress än det fasta jobbet och allmänt mer fritid. Sån är inte verkligheten. Däremot är verkligheten grymt kul, speciellt min just nu. Har haft så mycket att stå i att jag inte ens hunnit blogga från semestern som bland annat avrundades med en skrotad bil, ett par underbara dagar i Vilnius och så en matig helg i Riga. Glassen på bilden är hemmagjord av Tallinks hotellrestaurang Elements i den lettiska huvudstaden. Mitt reportage därifrån kan ni läsa i Pickpack.se’s nyhetsbrev.

Den här veckan har varit extra hektisk. Jobbar från tidig morgon till sen kväll. Konsultuppdrag, rekrytering, projektledning och så arbete med SFK Estate Magazine. Nu ska jag kila iväg på frukostmöte med en fotograf, sedan bär det av till Moderna Resor för att boka lite frilansjobb och sedan lunch på Polska Ambassaden. Eftermiddagen spenderas på Stockholms Fastighetskalender, dags att sätta höstens planer för tidningen. Juste. Jag studerar heltid också.

Däremellan ska jag bara komma fram till namnet på mitt kommande aktiebolag. Förslag?

Glass i Riga, på Elements. Foto: Wilda Nilsson

Livet på en pinne...fast jo. Jag älskar det här!

Kommentera

