Kommunikation för bygg- och fastighetsbranschen

9 Nov

Vilken kommunikationsmetod är effektivast när det gäller att kommunicera komplicerad information till köpare och andra intressenter? I Norra Djurgårdsstaden har Equator ritat kvarteret Gotska Sandön. Inför säljstart inredde man en visningslägenhet som kommunicerar lockelsen i att köpa en lägenhet trots byggkaoset runt omkring. Det handlar helt enkelt om att tydligt och lockande kommunicera fördelar med något komplicerat (dvs att köpa bostad).

Igår var jag hos Scanspac/Dalapro och producerade videos som tydligt visar hur olika produkter ska användas. Genom film blir informationen lättare att ta till sig jämfört med enbart instruktionsbroschyrer.

Jag tycker det är himla kul att underlätta kommunikationen för aktörer inom bygg- och fastighetsbranschen så detta är absolut något Kapybara Media kommer arbeta mer med även i framtiden!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: