Drömmen om en rosa jaguar

24 Dec

Herta berättade att hon alltid drömt om en rosa jaguar men att det kunde få förbli en dröm. Hon berättade också om sin uppväxt i Riga med omnejd efter andra världskriget. Om hur studenterna fick tag i ransonerad vodka och hur hennes far deporterades till Sibirien. Storytelling i sin finaste form och ett innehåll som fyllde staden Riga med mening och min kärlek till Baltikum växte ytterligare.

Det här med att berätta historier. Jag tror det är sjukt viktigt. Det förstår även varumärken idag. En bra plats för dessa historier är kundtidningar. 2013 ska jag göra kundtidningar genom min egen kommunikationsbyrå. Och det är just det bloggen kommer handla om. Historien om hur min byrå växer fram. Och så lite annat förstås. Säkert en hel del om Riga. Plus historier från andra platser.

Hoppas ni vill läsa och se hur det går. Jag tänkte att min dröm skulle bli verklighet nämligen.

Herta. Foto: Wilda Nilsson

Kommentera

