Starta eget med app

31 Dec

Jag får ganska ofta frågor om hur man startar företag. Att sammanfatta det är inte helt enkelt men att göra det, det vill säga att starta ett företag, är inte särskilt svårt. Registreringen är busenkel och inte alls byråkratisk. Allt finns på Verksamt.se. Så funderar du på att starta eget företag, oavsett om du tänkt dig enskild firma, handelsbolag eller AB så är det smart att börja där.

Vill du ha hjälp i farten finns en uppsjö av smarta appar som underlättar ditt företagande. Är du på väg att starta upp finns Starta Eget Guiden till både iOS och Android för 7 kr. Ett smidigt sätt att få tips och råd innan företagsstart när du inte orkar klicka in på Verksamt. Sedan finns den givna guru-sajten på svenska. Driva-eget.se innehåller massa smarta tips och konkreta råd.

Läs på där innan du startar företaget och återvänd sedan dit för mer tips om hur du kan utveckla verksamheten.Jag jobbar på att testa appar som håller ordning på projekt, tidrapportering och annat till mitt bolag. Jag återkommer med recensioner av dessa när jag hunnit testa dem!

Så länge kan ni som funderar på att starta eget företag kolla på en föreläsning av Camilla Björkman.

Kommentera

