Nytt kontor?

8 Jan

Jag fortsätter att kika runt på möjliga kontorslösningar. Är dock inte närmre någon lösning på lokallösheten ännu. Drömmen vore en gammal tegelfabrik med en terrass mot vattnet. Perfekt för aw:s, luncher och frukostmöten. Problemet är att sådana lokaler inte direkt växer på träd i Stockholm och om de väl finns, ja då kostar de skjortan. Men drömma går ju. Den stora frågan är hur jag kan realisera drömmen.

Att ordna ett fast kontor innebär både fördelar och nackdelar. Fastna kostnader ska ju undvikas så långt det är möjligt men ibland känns det ohållbart att jobba hemma eller på caféer. Att hyra bord på ett frilanskontor är en möjlighet men om jag inte skulle trivas med de andra som sitter där, då känns det ju inte så kul. Dessutom vill jag ju ha plats för mina frilansare, praktikanter och så vidare. Samtidigt är budgeten begränsad.

Kommer försöka tänka utanför det omtalade boxen och hitta en kontorslösning som inte kostar pengar utan är baserat på ett samarbetsavtal. Sånt måste ju ha gjorts förut. Det vill säga, jag återgår till Google. Min bästa mentor just nu.

Image

På bilden, fabriken nära Nynäshamn, denna lokal alltså!

Kommentera

