Lyxlunch i Riga vs nudlar hemma

9 Jan

Det drar ihop sig mot lunch. Hade jag jobbat från Riga hade jag nog gått till Domini Canes för otroligt vällagade kötträtter. Men nu är jag i Stockholm och budgeten säger åt mig att sitta hemma och äta nudlar. Ibland saknar jag verkligen att bo utomlands. Jag vill äta ute så mycket det går pga gillar inte matlagning. Men i Sverige är det dyrt. Trots sänkningen av krogmomsen… Tror förvisso det kommer bli roligare att laga mat när jag har min köksö i ett superstort kök/vardagsrum/matrum i min villa vid havet. Gissar på att det tar 10 år och 10 000 nudelpåsar tills jag kommer dit.

Image

Foto: jag som alltid

Kommentera

