Bakslag och att pressa vidare

15 Jan

Att välja namn till ett företag är knepigt. De flesta man kommer på är upptagna eller så att domännamnet redan registrerat. Nu ser det ut som om Bolagsverket tycker namnet på bifirman jag registrerat är för likt ett annat namn vilket är mycket frustrerande. Dessutom var handläggningstiden lång den här gången. Väldigt irriterade alltihop. Ibland känns företagande lite grann som ett steg fram, två steg bak.

Lägg till att jag dessutom nedprioriterat plugget och därför fick ett sketet C på en 7,5 hp tenta. Det är ingen katastrof såklart men jag hade tänkt gå ut JMK med enbart A:n och B:n. Å andra sidan har ingen uppdragsgivare någonsin frågat mig om vilka betyg jag fått på universitetet. Däremot vill de veta vilka texter jag tidigare publicerat så jag tror prioriteringen var rätt gjord. Men ändå. Ett bakslag.

Sedan är det väl som vanligt. Det handlar inte om att det skiter sig, för det kommer det göra om och om igen, utan om hur man löser problemen. Bit ihop, drick kaffe, googla lösningar och kötta vidare brukar vara svaret. Extrema toppar och snabba fall ned i djupa dalar och så lika fort upp igen. Så är det för entreprenörer och kickarna på toppen är det som gör ansträngningen värt det.

IMG_20120420_092529

Ett svar to “Bakslag och att pressa vidare”

  1. kristina januari 15, 2013 den 09:08 #

    Härligt med positivt tänkande……

Kommentera

