Eget företag eller anställning?

24 Jan

Att våga säga upp sig för att starta eget är det många som tvekar över men det är inte lika ofta jag hört om dem som fått frågan om att lägga ned sitt företag för att ta en anställning.

Idag blev jag tvungen att fatta ett svårt beslut. Fick erbjudande från en kommunikationsbyrå, vars ägare är bland de bästa i branschen, som jobbar med liknande saker mitt eget bolag gör om att börja jobba som reporter/redaktör hos dem. Alla som någon gång tittat på en lista över vilka branscher det är svårast att få jobb inom vet att journalistik är en av de tuffaste. Även när journalistik gifter sig med marknadsföring och blir till redaktionell kommunikation.

Men jag älskar mitt bolag, de kunder jag arbetar med och kicken jag får av att driva eget. Så hur gärna jag än ville jobba ihop med ägarna och redaktionschefen på den andra byrån så tackade jag nej.

All in på Kapybara Media.

Och på den fronten händer det massor: Image

Igår gjorde vi klart februarinumret av SFK Estate Magazine. På bilden har vi Art-O-Matics snygga umgängeshörna. Det var alltså dem som gjorde formen till tidningen som nu är på tryck!

Image

Jag har hunnit ned en sväng till Hornstull idag också. Där var det väldigt vackert och där kommer jag spendera väldigt mycket tid framöver. Gissa varför?

Image

Ett svar to “Eget företag eller anställning?”

  1. Björn Alsmark januari 24, 2013 den 21:19 #

    Hej Wilda, Jag tycker du gjorde helt rätt. Du är ung och har framtiden för dig och jag tror du skulle ångra dig om du inte gick på med ditt eget nu, Du kan helt säkert få jobberbjudande igen om du skulle behöva och kanske de var rädda för dig!! Att få hård konkurans .
    Läser med spänning din blogg och din nyhetsbrev. Lycka till med din egen firma.

Kommentera

