Berlin, en tur kring Mitte

27 Mar

I en lägenhet i Mitte, ett stenkast från butiken som säljer Red Wing och två kvarter från en cocktailbar i en källare som jag tror är världsbäst innan jag ens klivit in. Vi har det fint här i Berlin och varvar lite jobb med semester. Igår hängde vi kring Kreutzberg och idag dels i Mitte och dels i kvarteren kring Mauerpark.

Image

Mitt emot vår trappuppgång (vi har hyrt lägenhet genom Airbnb) finns en liten, ja, giveaway box. Funderar på att lämna något där. Sen kan vi titta ut från balkongen och se om någon vill ha det. Den gula tröjan på bilden har någon hämtat och istället hänger där en jeansjacka.

Image

Affischer och trånga gränder finns det gott om. Här inne ligger något slags judiskt museum och så en klubb som vi kanske kilar ned till på fredag.

Image

Och så jag. Vindpinad värre men jag köpte mig en mössa. Det här en sol, uteservering och allmän lättja- it is not happening. Svinkallt, snålblåst och allmän misär på väderfronten men det gör nästan inget. Vi är ju i Berlin!

Kommentera

