Vidriga American Apparel

15 Maj

Jag kan inte begripa hur jävla svårt det ska behöva vara för ett klädmärke som säljer unisexkläder (vilket i sig är skitbra) att låta de tjejer som poserar i kläderna få ha byxorna kvar på sig. Det är fullkomligt vidrigt hur företaget fotograferar modellerna (som vad jag förstår även jobbar i butikerna och således inte är modeller på heltid). Det gäller alltså bara de kvinnliga modellerna. För dem blir det porrbilder medan männen som visar upp samma skjorta eller byxa helt enkelt fotograferas på en balkong när de chillar med vänner. Jag är så glad att det äntligen uppmärksammats. Jag satt ju i december och var förbannad i min ensamhet men nu har äntligen stora bloggar och media hakat på! Fy fan för det skeva sättet att visa upp kvinnor på. Om det är en fråga som får mig att bli riktigt förbannat så är det bristande jämställdhet.

Kommentera

