Marknader i Tallinn…

14 Jun

image

…har jag besökt sedan jag fann tid att skriva sist. Jag har också fått hem det första numret av min tidning Gotlandsmagasinet. Plus jobbat väldigt mycket. Men åter till Tallinn. Tricket där är att hålla sig borta från gamla stan tills turisthorderna försvunnit. Något som är lättare sagt än som verkligen händer. Sen är det ju i förorter som Kopli där nästa Berlin håller på att vakna. Nog för att det går långsamt men ändå. Vi hittade en loppis på en innergård och runt den fanns en cool ölbar, ett galleri och olika restauranger. En inrymd i en gammal fabrik. Jag älskar att resa runt i Baltikum. Ett helt klart underskattat nöje för de flesta. I juli bär det av igen!

Kommentera

